tirsdag 7. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 7 - Photo-Walk med Helena - Ringve

Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Dette ble jo et skikkelig Tre-peon-spøkelse i close-up. Helena sendte en SMS og sa hun var på vei til Ringve, jeg slengte meg på sykkelen og tok mitt minste kamera med. En fantastisk sommerdag. Det passet godt å ta en Ringve-dag igjen nå for å se hva som hadde skjedd siden sist. Så kunne jeg også kombinere og finne motiv til "Sommerlig Utfordring", Akam Junifest. Sannelig fant jeg  nesten for mange utfordringer å ta stilling til. Det ble fotografert til batteriet gikk tomt. Vi snakket også litt med gartneren som var i full sving med kampen mot ugresset. Dessverre har de altfor lite folk å bruke på slikt i den botaniske hagen. Midt i Photo-Walk'n vår ble det også tid til en pause med noe godt på Museums-cafeen. Sjokoladekake på Helena og nystekt vaffel med rømme og bær for meg.
En trepeon har besøk - Foto:RandiAa©
Vi startet ved andedammen - der var det glede og kjærlighet:
Foto:RandiAa©
Her er et lite utvalg av det vi ellers fant av fargeglad blomstring:
Lysende primula - Foto:RandiAa©
Berberis atropurpurea - Foto:RandiAa©
Meconopsisen har kastet sine blader - Foto:RandiAa©
Gentiana verna  - Vårsøten er også blå - Foto:RandiAa©
Hieracium  aurantiacum (sveve) lyste ild-orange - Foto:RandiAa©
Trollius - Foto:RandiAa©
Geum Quellyon (Chilehumleblomst) lyser også flott - her med besøk - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Vi satt ute i gården til den kom en liten skur og Helena hadde spist opp sin sjokoladekake:
Foto:RandiAa©
Da det begynteå regne litt, kikket vi som snarest innom museet:
Foto:RandiAa©
Men etter skuren gikk ved ned den gamle trappen og fant mange flere motiver:
Foto:RandiAa©
Her er Helenas bilde fra interiør  Kroen, med Tordenskjold på veggen, og Ringve nymfen:
Foto:HelenaN©
Foto:HelenaN©
Dagens fotografring i egen hage, får komme i et annet blogg-innlegg, jeg vil ikke konkurrere med Ringve blomstringen.
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet

Ringve, a set on Flickr  by RandiAa©
Flere bilder fra Ringve:
Ringve museumTulipa Tarda, RingveView from Ringve MuseumRingve museumThe Ringve NymphCrocuses at Ringve
Crocuses at RingveRingveHepatica Transsylvanica ungarsk blåveis, RingveCorydalis bracteata, RingveSanguinaria canadensis, blodrot, RingveRhododendron Pentaphyllum, Ringve
Primula denticulata, close-upPrimula denticulata, RingvePrimula denticulata, RingveSponhuset-vafler, RingveSoldanella carpatica (karpatalpeklokke) RingveRingve
Pulsatilla vulgaris (stor kubjelle), Ringvelsatilla vulgaris (stor kubjelle), RingveAdonis vernalis (våradonis) RingveLove in the duck pond, close-upLove in the duck pondPrimula

4 kommentarer:

  1. Ååååååhhhhhhh Ringve ......
    Hjemlengsel :-/
    Flotte bilder Randi...som alltid.

    SvarSlett
  2. Takk for det, Kirsten...hjemlengsel? Du er da nesten hjemme? Tror jeg har brukt noen bilder i Junifesten som er planter fra deg forresten. Jeg har flere. Blant annet en fantastisk fin gul oregano. Den varigerte Veronica'n er visst fra deg også.

    SvarSlett
  3. Nesten hjemme ? Det er jo ikke bare å ta på seg jakken å gå en tur til Ringve lenger......;-)
    Den gule oreganoen min er død :-( har du en liten bit å avse ?

    SvarSlett