tirsdag 14. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 14 - Akeleier ute og Glasshusblomsting med servering

Aquilegia atrata - Foto:RandiAa©
Ute blomstrer mange av akeleiene nå, Aquilegia atrata har ganske store blomster. Her er litt mer akeleie-opplysning.
Disse sortene har jeg nå:
  • Aquilegia atrata
  • Aquilegia 'Black Barlow'
  • Aquilegia Flabbelata Cameo
  • Aquilegia glandulosa
  • Aquilegia Nora Barlow
  • Aquilegia Vulgaris
I tillegg har jeg tidligere hatt:
  • Aquilegia alpina,alpe-akeleie
  • Aquilegia caerulea,prakt-akeleie
  • Aquilegia flabbelata,dverg-akeleie
  • Aqulegia chrysantha,gull-akeleie
Det blomstrer i glasshuset også:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Det serveres ofte i Glasshuset om sommeren -  Foto:Marit-nabo©
Glasshus-maskoten (fra Høie glass og metall) - Foto:RandiAa©
Her et par akeleie-variasjoner:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Og ellers er det mange andre fargeklatter å glede seg over også:
Astrantia major rubra - Foto:RandiAa©
Osteospermum og surfinia - Foto:RandiAa©
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet

2 kommentarer:

  1. Å!For noen vakre bilder!Du har virkelig fanget inn juni-stemningen.Delikate akeleier, og nydelig astrantia.Den sistnevnte er jeg veldig svak for - ikke minst fordi jeg kan forlenge juni/juli-stemningen ved å klippe dem ned, slik at jeg også får en blomstring i august.

    SvarSlett
  2. Det skal jeg huske på å gjøre, Gerd. Klippe ned. Jeg gjør det med Smågullkorg, og det fungerer fint.

    SvarSlett