fredag 10. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 10 - Piano-Cosmos og besøk hos nabo

Foto:RandiAa©
Skulle egentlig ha en foto-fri dag i dag, men tilfeldig så oppdaget jeg at pianoet hadde vært mer i berøring med klissete barnefingre enn mine fingre i senere tid. Jeg måtte rense tangentene…og da jeg skulle plukke inn helgens blomsterbukett, passet det i forbifarten med et bilde. Svart-hvitt eller gråtoner denne gangen, da Black and White er pianots farger.
Det ble ikke særlig tid til fotografering i dag, det var mye annet på planen. Men da jeg skulle innom hos Marit-nabo for å ta inn hennes avis og vanne litt (hun hadde reist på en lengre pinseferie), besøkte jeg med det samme en annen nabo som hadde litt vakkert i glasshuset sitt. (Det lille kameraet var heldigvis med som alltid da.) En vakker Lewisa i en krukke og en blå petunia på veggen i glasshuset unnlot ikke mitt blikk:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©

Utsikten fra leiligheten hennes var upåklagelig (dessverre hadde jeg ikke det rette objektivet med til å fotografere den, macro objektiv var ikke helt tingen, men, men):
Foto:RandiAa©
Hun hadde også noen vakre roser i krukker i sitt glasshus. Jeg liker spesielt de engelske rosene, Austin roser, hun hadde Mary Rose. Det er en Austin-rose fra 1983. Austin oppkalte den etter Henrik VIII sitt flaggskip som ble funnet og restaurert på den tiden Austin foredlet denne rosen. En spennende historie. Les her.  Her har jeg en gammel side om Austinroser og de jeg hadde. I min gamle hage hadde jeg på det meste 277 ulike roser. Her er den gamle kladdlisten min på disse.
Og mitt gamle rosealbum. (Var ikke fullt så avansert med fotografering den gangen)
Mary Rose -  Foto:RandiAa©
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet

2 kommentarer:

  1. Nydelig lewisia. Mary Rose er en vakker rose. Det er den av mine Austinroser som har klart vinteren best. Men det blir enda en god stund til den blomstrer.
    Ønsker deg en fin pinse!

    SvarSlett
  2. Takk, God Pinse til deg også, Mariann.

    SvarSlett