tirsdag 21. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 21 - Sommerlige dråper - og tur langs Stokkbekken

Foto:RandiAa©
I dag tenkte jeg at min sommerlige utfordring kunne være dråper på blad eller blomst. Jeg ble litt inspirert av den fine kilden jeg fotograferte ved Månen i går, og det har yrregnet litt i dag. Nabo-venninne Marit og jeg tok en liten kvelds-foto-walk langs Stokkbekken:
Da går vi ned til bekken over en liten bro:
Foto:RandiAa©
Langs bekken er det mange idylliske klopper - Foto:RandiAa©
Jeg var på utkikk etter dråper, her er noe av det jeg fant:
Hosta-blad fotografert hjemme før jeg dro - Foto:RandiAa©
Marikåpe med dråpepynt - Foto:RandiAa©
Marikåpe med dråpepynt - Foto:RandiAa©
Dråpekunst - Foto:RandiAa©
Enghumleblomster med dråpepynt - Foto:RandiAa©
Enghumleblomster med dråpepynt - Foto:RandiAa©
Gress-strå kan være vakre:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Vakre er også sneglehusene:
Foto:RandiAa©
Så fant jeg en utsprunget blomst av den jeg ikke visste navnet på i går:
Cicerbita alpina - turt - Foto:RandiAa©
Vi kom også over noen kravlende slektninger av silkeormene -  Yponomeutidae (spinnmøll) - dråper fant jeg også her:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
På veien hjem fotograferte vi mørke skyer over Tautra, fra et utsiktspunkt som ser ut til å forsvinne med bebyggelse snart:
Foto:RandiAa©
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet
Stokkbekken, a set on Flickr - Foto:RandiAa©
The Troll in the Wood,  StokkbekkenStokkbekken in JuneStokkbekken in JuneStokkbekken in JuneStokkbekken early AprilIStokkbekken early April
Stokkbekken early AprilStokkbekken early AprilStokkbekken early AprilStokkbekken early AprilStokkbekken, early AprilStokkbekken, early April
Stokkbekken, early AprilStokkbekken, early AprilStokkbekken, early AprilAlong the path, StokkbekkenAlong the path, StokkbekkenTusilago farfara, leirfivel fnokk
P1060569-ved-Stokkbekken_1_1Tusilago farfara, leirfivel fnokkAlong the path, StokkbekkenAlong the path, StokkbekkenAnemone nemorosa, pink hvitveisAnemone nemorosa, pink hvitveis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar