onsdag 1. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 1 - Bytur

Foto:RandiAa©
Min Junifest på Akam foto-forum startet litt tilfeldig i år. Jeg skulle ned på Strinda-damene sitt bokmøte, som vi alltid har første onsdag i måneden. (Møtested ved domkirken, To Tårn, Helenas praktfulle bilde)
Da jeg syklet av gårde puttet jeg mitt lille kamera i sekken, kanskje det ble bruk for det etter bok-møtet.
Jeg lot sykkelen stå ved domkirken og tok en liten rask byvandring..da jeg gikk på Nordre og kikket ned i bakken, så jeg disse søte joggeskoene under en benk..jeg prøvde å etterligne foto-venn Eivind sine bilder. Han har imponert meg med sine urbane, kreative snap-shots i forbi-farten. Havnen ble også besøkt, der lå Costa Deliziosa. På grunn av konegesøk og storhertugen av Luxembourg ble det en solfylt, livlig by-dag.  Her er noen andre bilder fra by-vandringen min.
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa
Da jeg kom tilbake til min sykkelparkering, så jeg det var veldig mange som hadde møtt opp på Erkebispegården og på domkirke-plassen. Ganske riktig, de ventet på noe. Mange av turistene fra Costa Deliziosa hadde funnet veien hit også.
Venter på kongen - Foto:RandiAa
Venter på kongen - Foto:RandiAa
Mens man ventet, var det mye vakkert å se på:
Foto:RandiAa
Foto:RandiAa
Foto:RandiAa
Foto:RandiAa
Foto:RandiAa
Statsbesøket jeg hadde dumpet oppi siste dagen i Oslo, hadde kommet til Trondheim nå...jeg stilte meg opp og ventet på at de kongelige skulle komme fra sin sene lunch i Erkebispegården. Med Leica macro 45mm, som blir nærmere 90mm på mitt systemkamera, var det begrenset hva jeg kunne fange opp så nært...de kongelige passerte meg med bare få centimeters avstand.
Der kom de endelig:
 

Storhertug Henri av Luxembourg med dronning Sonja og kong Harald - Foto:RandiAa
Foto:RandiAa
De tok seg tid til å gå bort og hilse på folk - Foto:RandiAa

Informasjon: Junifest på Akam foto-forum
Min Junifest på Forumet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar