mandag 2. juli 2012

Randi's Activities | RunKeeper - Kveldstur gjennom "Frydenberg-dalen"

Berg Prestegård - Foto:RandiAa©
Jeg la kveldens trim-tur til gamle trakter. En gang i tiden bodde jeg mange år i et hus på "Prestegårds-jordet", Berg Prestegård.
Dagens blogg-post er ganske enkelt et lite glimt fra kveldsturen. Den gikk over Moholt og ned en liten, mørk, mystisk dal som jeg ikke har gått på mange, mange år. Den har ikke noe navn, men jeg kaller den Frydenberg-dalen, fordi den går like under Frydenberg-veien. På kartet har jeg merket denne "dal"-kilometeren med blått:
Walking Activity 9.61 km | RunKeeper
Kveldens gå-løype ca 10km
Her er noen bilder fra denne dalen, i den rekkefølge jeg gikk den - jeg møtte ingen:
Begynner bred ved Bregnevegen - Foto:RandiAa©
Med tett vegetasjon - Foto:RandiAa©
Tett med trær - Foto:RandiAa©
Mørk og bratt - Foto:RandiAa©
Litt svingete også - Foto:RandiAa© 
En tunnel av skog - Foto:RandiAa©
Mot slutten en syrinhekk - Foto:RandiAa©
Vakker Anthriscus sylvestris over alt - Foto:RandiAa©
Man kommer ut i "lyset" her i Dybdals veg - Foto:RandiAa©
Jeg tok turen over Berg forbi en vakker Gullregn og den nye studentbyen på Berg - den eldste delen er fra 1956.
Laburnum anagyroides - Gullregn - Foto:RandiAa©
Langs vegen på Berg - Foto:RandiAa©
Veien videre gikk i åpent terreng over Moholt, Lohove og Dragvoll:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar