onsdag 11. juli 2012

Juli er sommer - dagens lille hageinspeksjon

Iris sibirica "Heavenly Blue" - Foto:RandiAa©
En riktig varm og flott sommerdag i dag - tok en rask fotorunde da jeg kom hjem i kveldingen. Denne blå lerkesporen strekker seg ganske høy, jeg må finne ut hvilken sort det er:
Corydalis elata - Foto:RandiAa©
Rosa helenae er ofte full av blomsterfluer - disse er besynderlige, de kan stå helt stille i luften og vingene har en utrolig fart:
Rosa helenae og Syrphidae - Foto:RandiAa©
Rosa helenae og Syrphidae - Foto:RandiAa©
Jeg liker godt min Calamintha grandiflora - rosemynte, men jeg er litt i tvil om jeg skal tillate at den har sådd seg rundt omkring flere steder. Jeg bør vel i hvert fall samle den, og finne en ny plass for en slik liten "tue" - god til te er den i hvert fall:
Calamintha grandiflora - Foto:RandiAa©
Heuchera "Palace Purple" - Foto:RandiAa©
Utrolig hvor denne Gentiana lutea (Gul-søte) strekker seg i været. Jeg fikk tak i den på et hagetreff i Orkdal for 5 år siden, flott er den:
Gentian lutea - Foto:RandiAa© 
Digitalis dukker opp over alt nå, de er selvsådd - her ved en Hurdalsrose:
Digitalis og Hurdalsrose - Foto:RandiAa©

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar