søndag 8. juli 2012

Juli er sommer - en kveldsvandring i mildt juli-regn

Geum med krystall-regn-dråper - Foto:RandiAa©
Disse fant jeg i St.Olavs - Sykehusparken i kveld. Foto-gruppen hadde vært i det området i går, i strålende solskinn - det var så mye interessant å observere der, at jeg bestemte meg for å legge søndags-kveldsturen dit - men altså i dag sildret det mildt, fint juliregn da jeg tok turen - Ikke sykkel i kveld, jeg gikk og "pedometeret" viste 13 kilometer da jeg kom hjem.
Kveldens bilder fra Sykehus-parken:
Sykehusparken - Foto:RandiAa©
Sykehusparken - Foto:RandiAa©
Fantastiske Geranium x magnificum 'Rosemoor' - Foto:RandiAa©
Sykehusparken - Foto:RandiAa©
Sykehusparken - Foto:RandiAa©
Sykehusparken - Hydrangea petiolaris - Foto:RandiAa©
Hjemover tok jeg veien over den sørlige delen av Gløshaugen, passerte først denne hus-sammensetningen som jeg tok et bedre bilde av i dag - jeg er litt opptatt av arkitektur:
Moderne og gammelt øverst i Elgeseter gate - Foto:RandiAa©
Oppe fra Gløshaugbakken hadde jeg fin utsikt over disse farge-fine husene:
Foto:RandiAa©
På vei over Gløshaugen stoppet jeg ved et lite kunstverk som speilet seg i vannet mulig dette er "Speiling" av  arkitekt Knud Larsen (fra omkring 1983–1984):
Foto:RandiAa©
Da jeg kon hjem ved 21-tiden, skiftet jeg raskt til macro-objektiv og tok en ekstra fotorunde på hjemmefronten - fint med regndråper på fargeglade vekster:
Gillenia trifoliata - Foto:RandiAa©
Gentiana lutea - Foto:RandiAa©
Digitalis - Foto:RandiAa©
En regn-pjusk hvit peon - Foto:RandiAa©
Frühlingsduft - Foto:RandiAa©
Hurdalsrose - Foto:RandiAa©
Lilium martagon Redpath - Foto:RandiAa©

4 kommentarer:

  1. Så masse flotte bilder du har tatt! Vi må bare nyte sommeren og blomstringen nå.
    Ha det fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Mariann....ja, fint med sommer.

      Slett
  2. Gunnar E. Kristiansen13. september 2014 kl. 18:29

    Fine hus du så fra Gløshaugbakken, men jeg ville svært gjerne ha sett selve Gløshaugbakken. Har du et godt bilde å låne meg? Tenker bruke det som illustrasjon til en biografi om salmaker Ludvig Julius Aune som bodde der sammen med sin kone og to barn i november 1881.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke helt hvilken bygning eller adresse du sikter til. Om jeg ikke har noe bilde fra før av det, kan jeg fotografere det om det fortsatt eksisterer.

      Slett