torsdag 5. juli 2012

Blomstrende juli - dagens hagevandring

Aïcha og Hurdalsrose - Foto:RandiAa©
Dagen i dag ble en sommerdag slik den skal være i juli. Etter en sykkeltur til Solsiden og et hyggelig venninnetreff, kom jeg hjem til en liten overraskelse i postkassen - en pose med lilla Meconopsis-frø. De ble plantet i en stor potte med en gang, gravd halv-veis ned i Glasshusbedet, og vannet behørlig. Nå får jeg huske å vanne en gang i blant og se hva som skjer over vinteren.
Dagens sykkel-løype til venninnetreff på Solsiden
Da plantingen var ferdig, rakk jeg en liten foto-runde i "hagen" før jeg fikk hyggelig besøk i glasshuset - sjokolade-kake og te ble servert til barnebarn og "svigerdatter"
Dagens hagevandring resulterte i disse bildene:
Frühlingsduft er duftenede nå - Foto:RandiAa©
Frühlingsduft - Foto:RandiAa©
Den praktfulle gule Aïcha har store blomster i mengder nå:
Aïcha - Foto:RandiAa©
Aïcha - Foto:RandiAa©
Aïcha - Foto:RandiAa©
Aïcha close-up - Foto:RandiAa©
Rosa alba: Hurdalsrose - Foto:RandiAa©
Gentiana lutea i knopp - Foto:RandiAa©
Hemerocallis og Iris - Foto:RandiAa©
Peonene er flotte nå, denne er mørk rød når den springer ut, så blir den lysere rød etter hvert som den "falmer":
Paeona officinalis - Foto:RandiAa©

2 kommentarer:

  1. Tenker det var flott på Solsiden idag...og nydelige bilder som alltid!
    Jeg nyter gressenkelivet på hytta..maler det ryggen tåler, luker litt bed og planter;)
    Nyt godværet!!

    SvarSlett
  2. Høres hyggelig ut ja, Tove. Hadde ikke dratt til Solsiden om det ikke var for en venninne jeg ikke har møtt på lenge...men jeg fikk jo turen min i samme slengen da. Herlig når vi kan ha slik sommer..vi er jo nøysomme og takknemlig for en og annen slik dag.Pass på ryggen...klem. Randi

    SvarSlett