søndag 3. april 2011

Aprilfest på Akam Fotoforum - Del 2

Foto:RandiA©
På April-leting etter det vakre i tre- og stein-teksturer

Hadde ikke tenkt det skulle være referat og bilde hver dag fra Aprilfesten på Akam, men jeg får nevne dagen i dag. Akam foto-gruppe avdeling Trondheim har fototreff eller Photo-Walk første lørdag i måneden, så lørdagen i dag var altså en slik dag. Jeg hadde egentlig ikke tid til å delta i dag...men ettersom disse treffene våre er kjempehyggelige og inspirerende, og jeg har deltatt på dem alle så sant jeg har vært hjemme i Trondheim, var jeg fristet til å være med i dag også....for i dag kunne jeg jo slå to fluer i en smekk, treffe foto-venner, og få gjort "Aprilfest"-oppgaven min. Her er min bildetråd på Akam.
Deltager kategoriene er disse 4:
Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger.
Entusiast: Du tar hovedsaklig bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar andre bilder hvis du føler for det.
Kandidat: Du forsøker deg på entusiast-nivå. Men det kan være noen dager du ikke kan levere. Maks et bilde per dag, og minst 4 bilder i uka. Du tar andre bilder hvis du føler for det.
Pingle: Du tar to til tre bilder per uke. Du tar andre bilder hvis du føler for det.
Jeg pleier å velge "Kandidat", men ender likevel opp med å levere ett bilde hver dag...

Merket at jeg burde latt ull-undertøy blitt hjemme, da jeg nærmest sprang de 6 kilometerne til treffstedet...utenfor Tinghuset.(bilde) Sannelig var visst våren i anmarsj likevel...et tykt sørpelag og strie små bekker nedover hele Blussuvoldsbakken...og jeg som hadde oppdaget at sålene i mine skoletter trakk vann. (Ikke rart, har nok gått en del hundrede mil med dem i vinter, ville ikke ta på de nye, hele...ikke så gode å gå i, og derfor hadde jeg plastposer utenpå sokken inni skoen, he, he...."nød lærer naken..."etc...). I dag var vi bare fire,(Helena, Eivind, Hagen og meg)...men vi er så godt "innarbeidet" nå at det ble en uanstrengt by-vandring.så møtte Vi møtte også Hagens familie - Hege og den strålende blide 5 måneder gamle  Kaia på vegen)

Etter hvert så utkrystalliserte det seg hva jeg skulle satse på i dag...for de bildene som skulle vurderes for Aprilfesten: Jeg kom over så mye vakkert  - det er jo temaet mitt - i stein- og tre-strukturer, noe som jeg alltid har vært fascinert av. Det ble ca 30 slike bilder å velge i. Jeg finner ett som blir dagens bilde, og så går noen inn som en liten "kunst-samling" her.
Jeg går alltid og ser på tre-stammer, bark, sopp. lav når jeg er ute og vandrer...og på steiner på bakken, eller gamle murer, eller avsagde trestammer. Så her synes jeg selv det ble en vakker liten samling.
Her kommer noe tre-vakkert først, og deretter noe stein-vakkert:
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Foto:RandiA©
Fortsetter Aprilfest Del 3


Aprilfesten på Akam Fotoforum - info
Min Aprilfest-tråd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar