torsdag 8. august 2013

Augustfest 2013 på Akam Fotoforum - St.Olavs Hospital

Sykehusparken - Foto:RandiAa©
August måned er tiden for Augustfest på Akam fotoforum - jeg har vært med hvert år siden starten. Vi er nå inne i andre uken av Augustfesten. Jeg har greid å "levere" ett bilde hver dag hittil - dagens får blir ett fra det nødvendige ærend jeg hadde til St.Olavs Hospital. Tok ett impulsfoto inne, og flere på sykehusområdet og i den idylliske parken der. (Det var sterk sol - ikke optimalt for fotografering, men det ble en stille, fin morgenstund)
Bildene fra 1. til 7. august i rekkefølge er disse: 
Augustfest - Foto:RandiAa©
Jeg syklet grytidlig  - i vakkert sommervær - av gårde til St.Olavs for en CT scan i denne maskinen:
CT-scanner - Foto:RandiAa©
Dette gikk raskt - og utenfor ventet sommersolen og morgenstemning i parken, ved broen og elven - etterfulgt av en fin sykkeltur hjem over Gløshaugen med "Da duene forsvant" på øret.
Det er fortsatt mye arbeider som foregår på området:
Aktiviteter alle steder - Foto:RandiAa©
Nedover mot broen - Foto:RandiAa©
Broen med navn som min datter - Foto:RandiAa©
Har tatt bilde av denne broen ved flere anledninger, her ett sent på høsten.
På vegen ut av sykehusområdet skuet jeg mot helikopter-landingsplassen:
Helikopter-landingsplass - Foto:RandiAa©
Før jeg forlot området, nøt jeg stillheten i den intime sykehusparken. (Her er litt info om kunsten der, blant annet bruken av "stolsteder"). Vi har hatt flere "Fototreff" i dette området, blant annet ett i juli i 2012)
Sykehusparken - Foto:RandiAa©
Mystikk i Sykehusparken - Foto:RandiAa©
En stol i solen - Sykehusparken - Foto:RandiAa©
St.Olavs Hospital and surroundings, a set on Flickr - Photo:RandiAa©
P1110053-SykehusparkenColourful building by St.Olav'sThe Helicopter Plattform at St.Olav'sReflections - St.OlavsAkam foto-tur St.OlavsVed kapellet, St.Olavs
Papave close-up - SykehusparkenSykehusparken - Geranium-x-magnificum "Rosemoor"SykehusparkenSykehusparkenSykehusparkenSykehusparken
SykehusparkenSykehusparkenAkamist-fotograf-filosof i SykehusparkenSykehusparkenGeranium x magnificum "Rosemoor" - SykehusparkenSykehusparken
SykehusparkenGeum i regn, SykehusparkenHydrangea petiolaris - SykehusområdetSykehusparken StoleneP1110035-CT-scannerP1110036-CT-scanner

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Veldig koselig sykehuspark. Det gjør seg med noen grønne lunger i bystrøk.
    God helg!!

    SvarSlett
  2. Takker, Mariann...ja det er fint der, i hvert fall i den grønne årstid.

    SvarSlett