tirsdag 4. desember 2012

Randi's Activities | RunKeeper - Bytur og mørke-vandring langs Nidelven

Jul på Torget - Foto:RandiAa© 
Bytur i dag....vi var 8 damer som skulle innta en hyggelig "Advents-lunch" på Rica Nidelven Hotel.
Samtidig fikk jeg dagens trim-tur og litt fotografering ble det også - ikke så mye, for det var kaldt. Men veien gikk over Rosenborg og til Solsiden. Mitt første bilde tok jeg på Verftsbroen, med utsikt til Bakke bro:
Bakke bro - Foto:RandiAa© 
Så tok jeg igjen veien om Museumsparken, der vi fotograferte på siste Fototreff sist lørdag. Jeg ville ta noen bedre bilder av den fine lys-skulpturen.
Reflextions - Foto:RandiAa© 
Reflextions - Foto:RandiAa© 

Reflextions - Foto:RandiAa© 

Reflextions fra 2010 av de svenske kunstnerne Mats Olofgörs og Torbjörn svenske kunstnerne Mats Olofgörs og Torbjörn Johansson. "Lysthuset" er laget som en hyllest til Det kongelige norske videnskapers selskap museum,stiftet i 1760. Et kunstverk av geometriske former - med historiske assosiasjoner til noe fundamentalt, man tenker på Stonehenge, man tenker på Parthenon og templene i antikkens Hellas….å gå inn i denne føles som å gå inn i en annen verden..intensjonen er at stedet, skulpturen skal fungere som en "tenkeboks", et sted for meditasjon og samtale, kanskje også som et lite møtested? Man går ut av verden og inn i et "annet rom" liksom. Det var blitt ganske mørkt da jeg gikk hjemover, og jeg fikk med meg noen bilder av lysene som reflektertes i Nidelven. Et kunstverk av geometriske former - med historiske assosiasjoner til noe fundamentalt, man tenker på Stonehenge, man tenker på Parthenon og templene i antikkens Hellas….å gå inn i denne føles som å gå inn i en annen verden..intensjonen er at stedet, skulpturen skal fungere som en "tenkeboks", et sted for meditasjon og samtale, kanskje også som et lite møtested? Man går ut av verden og inn i et "annet rom" liksom.
Det var ganske mørkt da jeg gikk hjemover, og lysene reflektertes i Nidelven - kaldt var det, men vakkert - Langs Nidelven en mørk desember ettermiddag:
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Nidelven - Foto:RandiAa© 
Her er ruten i dag - 12.5km:
Runkeeper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar