søndag 15. mai 2011

Randi's Activities | RunKeeper - Rose på ville veier og dagens blomstring

Randi's Activities | RunKeeper
Som vanlig en liten sykle-tur i kveldingen. Den store varmen var der ikke lengre så det var på med sykkelhansker. Turen gikk litt criss-cross i nabolaget. Det var mange joggere ute. Det var oppholdsvær og perfekt for løpe-sykle-aktiviteter. 
I morgen må det skje: Min rosa helenae hybrida (Honningrose) har villfart seg oppover glasshuset til naboen, det begynte å skje i fjor. Jeg skulle bare ha den på rekkverket langsetter mitt eget glasshus, men her har noen greiner tatt en avstikker. Det må stige til og alle greinene skal fjernes. Litt synd, for om et par, tre uker vil den blomstre overdådig og spre honningduft utover. (Se bildene under de stusslige greinene) 
Rosa helenae på ville veier - Foto:RandiAa©
Rosa helenae får vandre bortover rekkverket - Foto:RandiAa©
Om noen uker vil den blomstre fantastisk, slik den gjør hvert år i juni-juli:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
En liten runde i hagen tidligere i dag, ga dette resultatet:
Auriklene fortsetter sin vakre blomstring
Foto:RandiAa©
Lavandula stoechas “Silver Anouk”- den franske lavendelen er vakker,  - kalles også sommerfugl-lavendel - men jeg liker best Lavandula Angustofolia, ekte lavendel. Den er mer herdig, men blomstrer ikke enda.
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Uvularia grandiflora - Foto:RandiAa©
Brunnera macrophylla  'Mr. Morse'(Forglemmegeisøster) er en Jensen-plante, den har varigerte blader. Jeg så den nylig i bloggen til en hagevenninne og oppdaget jo at den egentlig er veldig vakker. Blomstene er ganske unnselige, men bladene er jo rene kunstverk...jeg måtte ut for å ta et bilde av min; den fortjente ikke å være oversett.
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Jeg avsluttet dagens foto-runde med å ta bilde av dette vakre ugresset før jeg dro den opp (Taraxacum officinale - løvetann)
Foto:RandiAa©
Fortsetter: Rose på ville veier taes ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar