onsdag 2. april 2014

Health and Well-being - Helse og Velvære - Jeg tester Hellstrøm's - II - Fransk Fiskegrateng - og Aprilfest - 2014 på Akam Fotoforum

Hellstrøm's Fransk Fiskegrateng - Foto:RandiAa©
Da har jeg testet min andre "Hellstrøm" - den første testen var Ovnsbakt Svinenakke.
Nå har vi April, og det er Aprilfesten på Akam Fotoforum, jeg måtte delta i år også, det er en tradisjon - faktisk 7. gangen jeg er med - og dagens "fest-bilde" fra meg blir ett av disse matbildene.
Denne retten var fiske-basert, og ikke kjøtt som den forrige:
Fransk Fiskegrateng - embalasje - Foto:RandiAa©
Fransk Fiskegrateng med klippfisk - den sies å være helt uten konserveringsmidler og tilsettings-stoffer. Brukte 3.5 min med denne i micro-ovnen. Jeg kunne ha servert den med en salat, og litt godt brød i tillegg - men glad jeg ikke brukte tid på det, for det var en rett til å bli riktig mett av. Jeg hadde også funnet frem en liten dessert, men den måtte jeg bare sette bort - retten var så mettende - jeg hadde litt søte tomater og søt paprika til, bare litt. 18% klippfisk i denne. Det føltes nok (589 kalorier), fisken lå mest midt i formen, i ytterkantene var det mer av potet og løk i "mosen". Fin smak på denne, og en gylden, sprø overflate. Alle ingrediensene var fint samstemte i smaken, mild, men fyldig og smaksrik på samme tid.
Hellstrøm's Fiskegrateng deilig, sprø overflate - Foto:RandiAa©
Prisen er høy på denne også - noe lavere enn Svinenakken - en liten, hendig  cocotte fulgte med retten - altså en liten ildfast form passe til en porsjon, både for tilberedning av retten og til å servere direkte fra. Og i tillegg: Ypperlig til gjenbruk og tilbereding av mange små-retter i stekovn. (Kanskje jeg tester flere retter, lam er også i cocotte - så får jeg en liten samling med slike pene, brune former)
Denne retten var nok mer en hverdags-middag enn Svinenakken jeg testet - riktig god denne også, men ikke noe "fantastisk" med den som med svinenakken

Bon Appétit - Foto:RandiAa©
 - Jeg vurderer denne til terningkast: 5-
Se også:

Jeg tester Hellstrøm's I - Ovnsbakt Svinenakke
Jeg tester Hellstrøm's II - Fransk Fiskegrateng
Jeg tester Hellstrøm's III - Cocotte med Lam 


Og innspart tid på middagslaging, ble også i dag brukt til en liten runde rundt huset for å sjekke litt vårblomstring - og konstaterte at den er i full gang:
Helleborus orientale Pink Lady - Foto:RandiAa©
Hepatica nobilis rubra plena - Foto:RandiAa©
Hepatica nobilis rubra plena - Foto:RandiAa©
Crocus - Foto:RandiAa©
Hepatica transsilvanica - Foto:RandiAa©
Crocus - Foto:RandiAa©

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar