tirsdag 10. april 2012

Aprilfest - med mislykket fotografering i dag

Våpenhuset - Vår Frue Kirke - Foto:RandiAa©
I dag skal jeg legge ut dagens mislykkede Aprilfest-samling.
Hadde nok det litt for travelt. Skulle i et møte i byen, tok med kamera i fint vær, regnet med jeg kunne ta "bildet mitt" der - hadde mange fine motiver, sterkt lys så jeg brukte viewfinder, men den er alltid litt blurred, så jeg regnet ikke med at det var så farlig....men jeg merket jo da jeg lastet inn bildene, at jeg hadde kommet borti manuell knappen, slik at jeg hadde ikke autofocusert som jeg regnet med. (Det er mye "lettere" å gjøre slik feil på GF'n enn det er på 50D, det har hendt at jeg har kommet borti EV tasten også og gitt aldeles feil eksponering. Ja, ja...lærdommen er: Ta seg tid til å sjekke tastene før man fyrer løs - så dagens bilder får være påminnelsen om det)

Våpenhuset - Vår Frue Kirke - ikke fokus - Foto:RandiAa©
Korportalen fra 1200-tallet absolutt ufokus - Foto:RandiAa©
Waisenhuset - fullstendig ufokus - Foto:RandiAa©
Portalen Domkirken, i tillegg til sterk ufokusering, holdt jeg kameraet oppover mot en veldig lys himmel  - overeksponering, høylys og utbrenthet -  flott motiv da....
Domkirkeportalen - Foto:RandiAa©
Da jeg kom hjem, hadde den tunge snø-dynen krøpet bort fra et bed og vårblomstene tittet frem igjen....men mislykket det også, for de så jo heller tuske ut nå. Og i tillegg enda en feil: På blåveisbildet hang kamera-remmen ned og laget en skygge.
Hepatica nobilis - forkommen etter snøfallet og i tillegg skyggen av kamerarem over seg - Foto:RandiAa©
Crokus har lidd under tyngden av store snømengder - Foto:RandiAa©
Iris reticulata Katharine Hodgkins - forkommen etter snømengdene Foto:RandiAa©
Jeg får ta meg bedre tid og prøve på et bedre resultat neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar