søndag 16. august 2015

Kveldsvandring ved Estenstadveien - ved solnedgang en varm augustkveld

Circium arvense - Åkertistel - Foto:RandiAa©

Så kom da endelig sommeren i år også - hverken mai, juni eller juli bragte særlig sommer i år. Men nå har det vært 26-27 plussgrader noen dager. På trenings-turene mine om kvelden tar jeg aldri med kamera - men jeg gjorde et unntak i kveld - og bestemte meg for at det måtte bli gåing og ingen jogging. Det falt seg naturlig å ta med sekk - fordi jeg manglet brød - og da kunne jeg like godt ta kameraet i sekken. Den tredje søndags-åpne butikken jeg oppsøkte, hadde brød - da hadde jeg allerede gått 5km - når brød-oppdraget var fullført, tok jeg en tur langs Estenstadveien mot Bekken og litt oppover i Strindamarka. Jeg måtte "hjelpe" kameraet med litt ekstra iso etter hvert som solen forsvant - Turen ble på ca 12km. Det var flere som benyttet sommerkvelden til sykling, jogging eller rulleski i kveld. Her er noen av bildene jeg tok:
Traktoregg ved Loholt gård - Foto:RandiAa©
På vei til Bekkenl - Foto:RandiAa©

Trening på Estenstadveien - Foto:RandiAa©
Trening ved Dalset gård - Foto:RandiAa©
Dalset gård - Foto:RandiAa©
Kveldstur mot Bekken - Foto:RandiAa©
Phleum pratense - Timotei i solnedgang - Foto:RandiAa©
Locoperdon perlatum - Vorterøyksopp - Foto:RandiAa©
Chamerion angustifolium - Geiterams i solnedgang - Foto:RandiAa©
Og så ringte mobilen da - midt i farta - Foto:RandiAa©
Her er en tidligere tur i samme området.
Og her et Flickr-album fra Strindamarka.

4 kommentarer:

  1. Jeg nøyer meg med å se at andre trener.
    Selvfølgelig helt greit at andre er opptatt av det. Men daglig tungt fysisk arbeid i seks-syv timer på jobb, var nok for meg.
    Jeg er mere opptatt av vakre bilder nå, og timoteibildet falt jeg for :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar, Martin. Trening bør ikke overdrives nei - overdrivelser er ikke bra på noen områder.

      Slett
  2. Flotte bilder!! Sommerstemning og flott vær!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar. Endelig kom da sommeren - det er kveld, så bildene er litt mørke - men temperaturen var fortsatt pluss 24.

      Slett