tirsdag 1. oktober 2013

Oktoberfest-2013 - En strålende høstdag

Symphytum - valurt - Foto:RandiAa©
Jeg bruker samme overskrift som 1.oktober i fjor. Årets Oktoberfest på foto-forumet innledes akkurat som fjor-årets. Litt annet tema i år enn i fjor:
Morgenen startet med litt dogg-frisk fotografering rundt hushjørnet. Før jeg hastet av gårde til månedens møte med Strinda-damene. I tillegg ble det tid for en tur med lydbok på øret - og kilometerne gikk raskt unna:
På hjemveien gikk jeg over Prestegårdsjordet, min gamle nabo  - der var det mye fin sopp på jordene, jeg liker godt å fotografere sopp - men hadde ikke kameraet med på turen, så her fikk mobilen gjøre nytte:
iPhone - Photo:RandiAa©
Og her et lite knippe av hagens høstblomstring på 1.Oktober i år:
Erigeron - Foto:RandiAa©
Physostegia Virginiana - Foto:RandiAa©

Colchicum - tidløs - Foto:RandiAa©

Verbena - Foto:RandiAa©
Louise Bugnet - Foto:RandiAa©
Syrphidae besøker Louise Bugnet - Foto:RandiAa©
The Dark Lady - Foto:RandiAa©
Og dette ble dagens Oktoberfest-bilde - Rusoløye har blomstret i månedsvis nå, og de er fantastisk flotte utover høsten:
Heliopsis helianthoides - Foto:RandiAa©

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar