mandag 8. oktober 2012

Oktoberfest-2012 - Bytur og sykkel-kjøp

Villvin - Parthenocissus i Dokkgata - Foto:RandiAa©
Da greide jeg som vanlig å slå flere fluer i en smekk i dag - fire "fluer" forøvrig: Det månedlige treffet med kolleger fra min forrige skole i Café To Tårn - Fotografering på veien for Oktoberfesten min - En 15-kilometer lang treningstur - Og ikke minst, kjøp av ny sykkel.
På veien til Café To Tårn gikk jeg ned Blussuvollsbakken , forbi festningen og ned Kristianstensbakken, ned Brubakken hvor de la en ny Trampe - etter treffet dro jeg over Bakklandet og Solsiden over Lademoen og til Hank Sport på Leangen, veien hjem gikk opp Brøsetveien over Reitgjerdet og opp Granåsveien. Ruten ble ca 15 kilometer lang, så jeg får kalle det dagens trening:
Dagen "løype" merket blått
Ned Blussuvollsbakken - Foto:RandiAa©
Her er et bilde av omtrent samme område i 1942.
Passerte under festningen - Foto:RandiAa©
Elgeseter bro fra Kristianstensbakken - Foto:RandiAa©
Domkirken fra Kristianstensbakken - Foto:RandiAa©
Kikket over noen gjerder i Kristianstensbakken - det var ikke så mye hus der for 100 år siden - men så ble "Pappenheimen" oppført fra 1916-1920 - og de siste tretti år har folk fått kjøpt disse kommunale små husene kalt Pappenheimen, modernisert de og gjort det til et idyllisk strøk.:
Kristianstensbakken - Foto:RandiAa©
Kristianstensbakken - Foto:RandiAa©
Kristianstensbakken - Foto:RandiAa©
Veien gikk videre ned Brubakken, der arbeidet de for fullt nå for å lage den nye sykkel-heisen Trampe etter påbudte krav:
Det arbeides med Trampe i Brubakken - Foto:RandiAa©
Det arbeides med Trampe i Brubakken - Foto:RandiAa©
Brubakken munner ut i Nedre Bakklandet ved Gamle Bybro:
Foto:RandiAa©
Da jeg passerte Gamle Bybro, tok jeg igjen et bilde av Pilegrimsgården ved Nidelven:
Pilegrimsgården ved Nidelven - Foto:RandiAa©
Etter noen hyggelige timer med muntert prat om litteratur og mye annet interessant, dro jeg over Bakklandet og Solsiden, Lademoen til Leangen for å kjøpe sykkel:
Ved Solsiden - Foto:RandiAa©
Så ble det sykkel da på Hank Sport - som erstatning for min gamle kjære som ble stjålet på fredag:
Jeg hadde bare macro-objektiv på kamera, så det var vanskelig å få til noe hel-bilde inne:
Foto:RandiAa©

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar