lørdag 2. juni 2012

Junifest 2012 på Akam Fotoforum - Blomstring ved veggen

Kjempe-Tagetes - Foto:RandiAa©
Tradisjonen tro: Det er Junifest på Akam foto-forum. Jeg er med for femte gang. Vet ikke om jeg får tid til å fotografere hver dag, men det er en utmerket motivasjon til å vedlikeholde foto-hobbyen. I går brukte jeg et bilde fra "Liverpool-treffet", i dag må jeg nøye meg med noe rett utenfor døren. Velger som dagens bilde denne kjempe Tagetesen som jeg fikk tak i på Skatval. Tagetes lukter litt sterkt, men den er fin å se på, dessuten er den visst helsebringende å spise også. Rakk ikke så mye annen fotografering, men Glaucidium palmatum blomstrer vakkert fortsatt - lukker seg litt i regn og mot kvelden:
Glaucidium palmatum - Foto:RandiAa©
Sommergeorgine - Dahlia fra Skatval - Foto:RandiAa©
Petunia fra Skatval - Foto:RandiAa©
En liten, kravlende edderkopp, kan være Micrommata virescens, den var ikke mange millimetrene stor - bare så vidt jeg så den (en edderkopp-oversikt her):
Foto:RandiAa©

Close-up - Foto:RandiAa©
En bit av "kjøkken-vindu-bedet" - der Løytnantshjertene - Dicentra spectabilis - har begynt å blomstre nå. Det blir nok enda vakrere når rosene der begynner å blomstre, ser bare så vidt knopper enda. Det er skyggefullt der:
Foto:RandiAa©

Min Junifest 2012 på Akam Foto-forum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar