tirsdag 3. april 2012

Aprilfesten på Akam fotoforum - 3.dag

Begonia close-up - Foto:RandiAa©
Turen i dag foregikk uten kamera, det var for mange snøføyker til at det var hyggelig å stoppe for fotografering, ser ut til at været fortsetter slik noen dager også. Kameraet fikk en liten oppgave under tak i glasshuset heller. Man må jo fotografere hver dag når man deltar i Aprilfesten på Akam foto-forum. Litt påske-gult fikk jeg i hvert fall med på en liten close-up studie av en begonia i glasshuset. Jeg brukte mitt Canon EOS 50D, med dette objektivet til denne.
Begoniaer finnes i utrolig mange farver og fasonger; planter man dem ute i bed eller krukker om sommeren, kan man lett overvintre knollene tørt, mørkt og litt kjølig. Så starter man å drive de inne på ettervinteren. Så er de klare til å settes ute når det ikke lengre er fare for nattefrost. Her er en liten videosnutt med mange vakre begoniaer: 


Et alternativt bilde til dagens Aprilfest ble fotografert med mitt ny-objektiv som jeg øver med for tiden. Min fine bronse-gylne brosje kopi fra vikingetiden - den gylne fargen passer godt til bildet av de gylne begonia-støvdragerne:
Foto:RandiAa©

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar