søndag 1. april 2012

1 April 2012 - Vinteren er tilbake

Ranunculus og Begonia i April-vinter - Foto:RandiAa© 
 Ranunculus med fin gul påskefarge -  Foto:RandiAa©
Våknet til en April-spøk, trodde jeg da..men da jeg stod med snømåken igjen og ryddet foran inngangspartiet, skjønte jeg at våren nok en gang måtte vike for vinteren..den karen gir seg ikke så lett.
Og i dag som er første dagen av April-festen på Akam fotoforum. (Min Aprilfest) Det er faktisk 5.gang jeg deltar. Begynte i april 2008. I år skal jeg konsentrere øvingen til et nytt bilderedigerings-program jeg utprøver, det er av spesiell interesse fordi det takler bra arbeidsprosessen med å konvertere raw-filene fra mitt systemkamera. I tillegg skal jeg innøve det nye objektivet jeg nettopp har kjøpt til det kameraet. (Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm F3.5-5.6 OIS pancake)
På'n igjen med vinter - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Snøen var tung å måke bort - Foto:RandiAa©
Barlindhekken fikk vinter igjen - Foto:RandiAa©
Oksespannet mitt møter April-vinteren -  Foto:RandiAa©
Men Aprilfesten i fjor 2011 begynte med snø også.
Det nye objektivet som jeg skal bruke en del under Aprilfesten i år er Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm F3.5-5.6 OIS pancake. Her er et par videosnutter med det i bruk:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar