onsdag 29. februar 2012

Health and Well-being - Helse og Velvære - iHerb-produkter

Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Alltid spennende å få en ny sending fra iHerb - og sist mandag var dagen: Jeg fikk fire sendinger på samme tid, rask levering denne gangen. Og alle hadde gått greit igjennom - når man holder seg til reglene, blir det aldri problemer.
Hemp-seed - hamp-frø er første gang jeg bestiller, men det kommer nok til å bli et fast produkt hos meg fra nå av. For dette smakte riktig godt. Nå har jeg brukt av det i frokostblandingen, i salat, og strødd på retter jeg har laget i aluminiumsfolie i stek-ovnen. (Brukte også litt av den fantastisk gode Coconut Oil på middagsretter i stek-ovn.)
I tillegg til at Hamp seeds er deilig snacks - skal det  være ekstra, ekstra "healthy" også - med innhold av de fleste essensielle fettsyrene fra planteriket i tillegg til masse proteiner, vitaminer og mineraler. Hamp frø er lett-fordøyelig mat, og skal være en eldgammel ernærings-kilde for menneskeheten. Rik på antioksydannter er også dette produktet.
De flerumettede fettsyrene omega 3-6-9 skal ha det helt ideelle forhold i Hamp frø, men her bør man være forsiktig med å bruke for høy temperatur hvis man bruker hamp i matlagingen, det "liker ikke" fettsyrene. 
Kort sagt:
• Høyt innhold av umettet fett
• Rikt på omega 3, 6 og 9
• Rikt på protein
• Inneholder alle aminosyrene
• Glutenfritt, kolesterol fritt
• Økologisk 
Om noen blir fristet til å kjøpe noe fra iHerb - kvalitet og service kan anbefales - kan jeg gi bort denne koden:  ESI690 - den skrives inn i et felt på første bestilling man gjør der, og så får man en fin rabatt.
Foto:RandiAa©
Og dette er den beste oljen jeg bruker i matlagingen - "World's Best Cooking Oil". Virgin Coconut Oil - er virkelig en kilde til helse og velvære. Kokospalmen er ikke kalt "The Tree of Life" for ingenting. Den regnes for en av de sikreste oljene å bruke i matlagingen fordi den ikke inneholder transfettsyrer og brytes ikke ned ved høye temperaturer slik mange andre oljer gjør.
Fra Now-serien finner jeg mange gode produkter - her er noen av produktene jeg bruker:
Foto:RandiAa©
For hår og hud har jeg fått anbefalt disse produktene, og jeg har rukket å bruke de - jeg reagerer lett allergisk på mange slike produkter, men disse kommer jeg til å holde meg til - "kjemien stemte" med en gang:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Jeg har to andre bestillinger inne for tiden - alltid noe å glede seg til da.

2 kommentarer:

  1. Anbefaler vaniljeekstrakten de selger også, og body lotion fra Alba botanica. 12 dollar for en liter med skikkelig god lotion uten farligheter og parfyme :-)

    SvarSlett
  2. Hei Britt Åse, er du hektet på iHerb du også ja...mange fine produkter. (Har du sett i HegesLivsstil) - Bodylotion er jeg på utkikk etter..skal legge den i Wish-list.

    SvarSlett