fredag 7. oktober 2011

Oktoberfest på Akam fotoforum - Dag 7 - Kvikk liten fototur utenfor huset

Foto:RandiAa©
Det ble liten tid for fotografering i dag, så jeg måtte gjøre det litt lettvint - kikke litt i bedene utenfor huset om jeg fant noe. Blomsterfluer er det uendelig mange arter av, denne kom på hvit bakgrunn fordi den hygget seg på den hvite rosen Winchester Cathedral. Selv om det var vind i dag også, og kameraet var håndholdt, så ble denne noe mer i fokus enn den "ekte" fluen i går....
En annen vanlig blomsterflue,Syrphus ribesii, etterligner vepsen i sitt utseende. Denne hygget seg på en rosa Cosmos...jeg måtte knipse da jeg fikk bra fokus, så den er nok blitt ganske forulempet:
Foto:RandiAa©
Dagens andre alternativer (men jeg tror jeg går for den første blomsterfluen, eller hva?):
Ligularia - frøstand - Foto:RandiAa©
Eryngium - close-up - Foto:RandiAa©
Ghislaine de Feligonde - Foto:RandiAa©
Brunnera macrophylla - Mr.Morse - Foto:RandiAa©
Brunnera macrophylla - close-up - Foto:RandiAa©
Circium -Tistel - siste stadium - Foto:RandiAa©
Hosta Fortunei - Foto:RandiAa©

2 kommentarer:

  1. Så fine macrobilder ,fasinerende fine detaljer .
    Marit.

    SvarSlett
  2. Takker Marit, fine bilder i bloggen din også...de siste dråpebildene var nydelige.

    SvarSlett