lørdag 22. oktober 2011

Oktoberfest på Akam fotoforum - Dag 22 - Fargekontraster i hjemmemiljøet

Foto:RandiAa©
Jeg har fokusert litt på farge-harmonier i dagens Oktoberfest-valg. Og også holdt meg til hjemmemiljøet med fotograferingen.  Dagens tur foregikk etter fotograferingen og uten kamera - da kunne jeg jogge litt innimellom også.
Dagens farger er tre ulike nyanser som harmonerer: Det er det brunlige, det orange-røde og det gule. Jeg starter med det brunlige:
Fuglebadet blir gjerne til et "blad-bad" på høsten - Foto:RandiAa©
Og hosta-bladene bader i regndråper - Foto:RandiAa©
Mine Pelargonium peltatum står fortsatt ute - her fotografert fra "baksiden" mot solen:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Bladene på  Iresine herbstii  (Herbst Bloodleaf) har en utrolig flott farge, og er spesielt vakte når sollyset skinner igjennom. Planten står i glasshuset og den overvintrer inne, men nå er den over meteren høy, så den skal straks klippes ned. Jeg har tatt flere stiklinger av den, den vokser fort:
Foto:RandiAa©
Vakker varm orange-rød farge på min Abutilon også, den har stått i glasshuset siden i vår og blomstrer uopphørlig, den må snart klippes ned og taes inn for vinteren - men det er litt synd å klippe før den slutter å blomstre:
Foto:RandiAa©
Her er min i et lite slide-show:
Og her kommer den gule fargen. Det er min Ruta Graveolens - Vinrute, utrolig - den har begynt å blomstre igjen. Denne tok jeg med fra "gammel-haven" da jeg flyttet, så den er mange, mange år gammel. En viktig legeplante - i hvert fall før i tiden.
Foto:RandiAa©
Her er et lite video-klipp om Ruta Graveolens:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar