mandag 17. oktober 2011

Oktoberfest på Akam fotoforum - Dag 17 - Snartur i Estenstadmarka

Foto:RandiAa©
Det fine høstværet innbød til en rask markatur. Ramstad Gård fotograferte jeg på vei på tur over Stokkanhaugen, opp i Estenstadmarka, og hjemover-turen gikk om Bekken gård.Ikke så langt, men en mil ble det i det fine høstværet som har vart noen dager nå. Det ble imidlertid noe bom når det gjaldt fotografering. Jeg hadde en feil innstilling med Exposure Compensation, hadde kommet borti en tast som var utilsiktet, slik at bildene ble for mørke...og da jeg på tilbakeveien kom til det lille "Grindhuset mitt" som jeg egentlig skulle ha som motiv i dag, så var sannelig batteriet utladet...det ble få bilder i dag.
Jeg passerte "gammel-huset" mitt, tok noen bilder der...litt vemodig - Stokkanhaugen -gikk videre opp i Estenstadmarka derfra:
I stedet for bilde av huset - et par av mine gamle planter der:
Polygonum bistorta  - ormslirekne - Foto:RandiAa©
Anemone - close-up - Foto:RandiAa©
Ruten gikk omtrent her:
Det var ingen mennesker i marka (vel, to møtte jeg) - og jeg gikk litt på vakt for elgene, de kan være ganske nærgående her - jeg gikk over et par myrer også, og ble overrasket over at det ikke var så vått som jeg hadde ventet. Det var lenge siden jeg hadde tatt "løypa" fra Stokkanhaugen, så jeg ble også overrasket over hvor mye som var hogd ut, kjente meg nesten ikke igjen - tror de hadde gjort klar ski-løypa ekstra bred for kommende vinter.
Stille og fredelig over myrene - Foto:RandiAa©
På Estenstadhytta hadde de gjort klar mye ved for vinteren:
Ved på Estenstadhytta - Foto:RandiAa©
Og utsikten er fin, bortsett fra at det er mange ledninger som forstyrrer idyllen:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Estenstadmarka-Strindamarka, a set on Flickr - Photo:RandiAa©
Open gate, Grindhuset Tømmerholt, 05.08.2009EstenstadmarkaEstenstadmarkaEstenstadmarkaEstenstadmarkaVaccinium vitis-idaea (tyttebær)
EstenstadmarkaThe Spring at Månen, EstenstadmarkaView from Månen, EstenstadmarkaEstenstadmarkaCicerbita alpina (turt), EstenstadmarkaEstenstadmarka Stellaria graminea  (gress-stjerneblomst)
Estenstadmarka,  Melampyrum sylvaticum (Småmarimjelle)Estenstadmarka, heading towards MånenEstenstadmarka - summer idyll"Grindhuset, Tømmerholt"Grindhuset" at Tømmerholt, 08.06.2011Two for the Dandelion
Veronica chamaedrys (tveskjegg-veronica)Viola riviniana (skogfiol)Viola riviniana (skogfiol)Tømmerholt-dammen June 2011Tømmerholt dammenTømmerholt-dammen June 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar