onsdag 29. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 29 - Fra knopp til blomst og hagen i dag

Foto:RandiAa©
Det kommer noen gjengangere innimellom, men dette ble dagens blomst på Akam Junifesten. Den er rufsete og søt. Det er Hybrid Bakkestjerne - Erigeron Schöne Blaue i knopp. Litt annerledes når den er åpen:
Foto:RandiAa©
Og her er Knautia Macedonica i knopp og blomst - det er en trofast og lenge-blomstrende staude. Jeg fikk min av Gunda på et hagetreff. Her er noen nyttige tips om den.
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Her har jeg et bilde av Knautia'n fra i fjor, der den er avblomstret - fin da også:
Foto:RandiAa©
Dictamnus albus (Moses brennende busk) fortsetter å blomstre så vakkert. I morgen må jeg huske på å gjøre  "flamme-eksperimentet" med den (vist i video i tidligere blogg-innlegg):
Foto:RandiAa©
Så håper jeg min morgen "te-busk" fortsetter og fortsetter å blomstre (Calamintha grandiflora, Rosemynte) - blandet med litt Melissa officinalis er det den faste sommer-morgen-teen:
Foto:RandiAa©
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar