søndag 26. juni 2011

Junifest på Akam Fotoforum - Del 26 - Langs veien en kvelds-stund

Foto:RandiAa©
Spesielt denne høna på vagl syntes de var fin - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa
Langs veien en kvelds-stund" var motivet mitt denne sene søndagskvelden. Egentlig hadde jeg tenkt å fotografere litt små-vekster i veikanten, hadde bare macro-objektivet med. Jeg tok veien først til Voll forsøksgård, der er det mye interessant å se på for barn. Jeg syntes disse guttene var søte der de stod og så på de eksotiske hønsefuglene. Jeg tillot meg å fotografere de uten at de kan identifiseres.
Sommerkvelden var lys og varm -  jeg vandret oppover mot Lohåvet og tok inn på Estenstadveien. Jeg fanget opp både dyr, fugler, barn, syklister og til og med to elger som sprang rett over veien foran meg. Jeg hadde bare macro-objektivet på, for jeg hadde hovedsaklig tenkt å ta bilde av en del vekster langs veikanten, men det var jo mye annet man kunne ha foreviget i den vakre sommerkvelden oppdaget jeg etter hvert. Det som begrenset fotograferingen i dag var at jeg etter 350 bilder fikk tomt batteri. I utgangspunktet så var det ikke helt full-ladet heller, dessverre.
Voll forsøksgård ligger langs min vei:
Foto:RandiAa©
 

Men den første lille gården jeg passerer er Høiset, her et lite utsnitt med rosen på veggen - og dessverre søppelboksene med på kjøpet:
Foto:RandiAa©
Vekster og annet ved veikanten:
Taraxacum officinale - løvetann på det siste - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Ukjent plante i veigrøfta - Foto:RandiAa©
Lotus corniculatus - tiriltunge - Foto:RandiAa©
Trifolium repens - hvitkløver var det mye av - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Syrinfa vulgaris ved Dalset - Foto:RandiAa©
Circium - tistel - Estenstadveien - Foto:RandiAa©
Gående, bilende og syklende - to-beinte og firbeinte langs vegen:
Elger er det ofte ved Estenstadvegen - Foto:RandiAa©
De liker seg på åkrene der - Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Langs Estenstadvegen - Foto:RandiAa©
Langs Estenstadvegen - Foto:RandiAa©
Langs Dragvoll - trimløypa -  Foto:RandiAa©
Informasjon: Junifest på Akam foto-forum 
Min Junifest på Forumet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar