tirsdag 31. mai 2011

Mai er min favoritt-måned - mai-dager i Oslo - Statsbesøk - 30.05.2011

Festkledd Karl Johan - Hva venter de på? -  Foto:RandiAa©
Oslo-turen denne gangen ble avsluttet med pomp og prakt, mandag 30.mai. Helena og jeg tok hver vår formiddagstur før vi skulle møtes til hjemreisen. Jeg kom litt tidlig til OsloS, drasset med med sekk og koffert oppover Karl Johan. Var ikke så smart som Helena som hadde satt sitt pikk-og-pakk til oppbevaring på stasjonen. Like ved Stortinget møtte jeg et oppbud av mennesker som ventet på noe. Nysgjerrigheten tok overhånd, jeg stilte meg opp og spurte noen om hva man ventet på. Statsbesøk fra Luxembourg. "Lett-kameraet" hadde jeg i sekken, man vet aldri når man får bruk for litt snap-shots. Her kom ridende politi, garde-musikken og diverse forsvarsgrener, flaggene vaiet og solen skinte. Morsomt var det at jeg fikk med meg samme statsbesøk et par dager senere, onsdag 1.juni i Trondheim. Da fikk jeg til og med noen snap-shots av de kongelige. 
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Etter opptoget vendte vi nesen motsatt vei - jeg går mot OsloS og hjemreisen - Takk Oslo for denne gang - Foto:RandiAa©
Oslo, a set on Flickr by RandiAa©:

Opera walkReflections  KirkeristenCity lifeEngebretOslo Art exhibitionChristiania The Market Place
The Old City HallAker docksWinter-sailingThe City Hall in winter leavesStreet Art, Rodeløkka, OsloStreet Art, Rodeløkka, Oslo
The Glasshouse - Dagens NærlingslivEvening Aker BryggeAker BryggetorgetAker Brygge eveningOslo facadeOslo graffiti
VaterlandOslo facedeHelena in BjørvikaThe sculpture She LiesOslo BørsAn Opera-singer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar