søndag 24. april 2011

Aprilfest på Akam Fotoforum - Del 24 - Ringve

Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Denne fine påskedagen var nesten som en sommerdag, og sykkelturen gikk til fjorden, Ladestien, Ringve-bukta med Sponhuset og byens beste vafler, og Ringve botaniske ble besøkt til slutt. Det var ikke så veldig mye blomstring der enda...men det begynte så smått å komme litt i Primulahagen. Her blomstrer Primula Denticulata, Kulenøkleblom. (Alle bildene i dag er tatt med: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8, Camera Model:DMC-GF1.)

Noen flere blomstrende primulaer:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Og krokuser var det mange av:
Foto:RandiAa©

Foto:RandiAa©
Denne flotte blodroten har jeg selv også, Sanguinaria Canadensis, men min er fylt, og den blomstrer ikke enda:
Foto:RandiAa©
Denne lerkesporen fra Mongolia, Corydalis Bracteata har jeg selv en enslig som blomstrer, så jeg velger heller bildet fra Ringve i dag:
Foto:RandiAa©
Rhododendron Mucronulatom med en humle som koser seg, og en fin rosa Rhododendron Pentaphyllum blomstret flott:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Her blomstrer Ungarsk Blåveis, Hepatica transsylvanica, som ikke vil blomstre hos meg; og de gule små Tarda tulipanene har sprunget ut:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Her er noen av husene på Ringve, og den fine Ringve-nymfen, og utsikten fra botanisk hage:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Sponhuset 2008-Foto:RandiAa©
Aprilfesten på Akam Fotoforum - info
Min Aprilfest-tråd

Fortsetter Aprilfest Del 25

Flickr-album Ladestein

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar