tirsdag 19. april 2011

Aprilfest på Akam Fotoforum - Del 19

Foto:RandiAa©
"Gåsunger" av Salix caprea, et umiskjennelig og vakkert vårtegn - bør så absolutt være en tradisjon i Aprilfesten.

Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
 
Foto:RandiAa©
"Veisene" mine står side ved side: Hepatica nobilis, den vanlige blå og Hepatica nobilis rubra plena, den fylte røde. De blomstrer ganske lenge, jeg har en tue til også av Hepatica transsilvanica, den har litt større og lysere blå blomster, men den er ikke så villig til å blomstre hos meg.
Tenkte jeg ville ha med noe gult i dag også, det er jo påskefargen, merket plutselig at det lille rusket jeg spottet inni den gule krokusen rørte på seg:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©


Flere Helleboruser har begynt å blomstre nå. Dette er Helleborus orientalis Pink Lady:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©

Aprilfesten på Akam Fotoforum - info
Min Aprilfest-tråd

Fortsetter Aprilfest Del 20

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar